TANGRAM Architekten | persbericht GALAXY TOWER Utrecht - TANGRAM Architekten

persbericht GALAXY TOWER Utrecht

Utrecht, 10 Februari 2017

Spoorwegpensioenfonds en Stichting Pensioenfonds Openbaar Vervoer kopen 330 hoogwaardige nieuwbouwappartementen in Utrecht van Amrâth Hôtels

Amrâth Hôtels & Restaurants en SPF Beheer namens Stichting Spoorwegpensioenfonds en Stichting Pensioenfonds Openbaar Vervoer hebben een overeenkomst gesloten voor de koop van 330 vrijesector huurwoningen in het project ‘Galaxy Tower’ gelegen aan het Jaarbeursplein in Utrecht. Tangram Architekten ontwerpt het gebouw dat 90 meter hoog is en in totaal, inclusief parkeren, circa 55.000 m² omvat. Amrâth realiseert een iconisch gebouw met een luxe viersterrenhotel van 250 kamers en welnessvoorzieningen en daarboven 21 verdiepingen met appartementen.

Namens Amrâth is VKZ BV betrokken als gedelegeerd ontwikkelaar. Capital Value trad op als transactieadviseur voor Amrâth en Boekel trad op als juridisch adviseur. Spoorwegpensioenfonds werd bij de aankoop geadviseerd door SENS Real Estate, Cushman & Wakefield en Loyens & Loeff.

volledig persbericht